Çalışan Kadınlara Özel Öneriler

Kadınların, hayatlarında birçok sorumluluk taşıması ve bu sorumlulukları dengede tutması takdire değer bir durumdur. Özellikle başarılı iş kadını sıfatını taşımak için ruhen, fiziksel ve zihinsel olarak sağlıklı, ayrıca dengeli olmak gerekir. 
Vücut, zihin ve ruh sağlığı birer inci tanesi olacaksa, ortaya çıkaracakları harika inci kolye de başarı ve beraberinde getirdiği mutluluk ile beslenen bir anne, eş, iş kadını olacaktır.

Peki gerçekten başarının temeli nedir?
Bu soru ile ilgili beyin fırtınası yaptığımızda, karşılığında farklı birçok yanıtla karşılaşabiliriz. Beslenme ve diyet uzmanınız olarak, vücudun ihtiyacı olan besini, özellikle hücresel boyutta, doğru zamanda, doğru miktarda ve çeşitte verdiğimizde başarıyı elde edebileceğimizi belirtmek istiyorum.

Çalışma koşulları, zaman, yer ve yoğunluk, hedefler, beklentiler, birçoğumuzda farklı olsa da insan ihtiyacı temelde aynıdır:

BESLENME

Beslenme hayatın temelidir
Hayata, “beslenme hayatın temelidir” penceresinden baktığımızda, iş dünyasındaki performansın artmasının ‘Beslenme’ alışkanlıkları ile ilintili olduğunu daha rahat anlayabiliriz. Üst düzey yönetici, sanatçı, öğretmen gibi iş dünyasında lider pozisyonda olanların, pek çok kişinin hayatına, işine ve geleceğine örnek olarak yön vermeleri, toplumsal olarak ayrı bir sorumluluktur. Bu doğrultuda, bu konumda bulunanların, süreklilik arz eden bir dinamizmi hedeflemeleri için sağlık kavramını geniş bir yelpazede düşünmeleri gerekir.

Yoğun çalışanlar için

Sabah kalkış: Öncelikle 2 bardak su içebilirler. Kuru dut, kuru kayısı, badem, ceviz gibi besinlerden yarım çay bardağı kadar tüketebilirler.

Kahvaltı: Mutlaka yapılmalıdır. Tost veya süt-müsli veya meyveli light yoğurt yanında badem tüketilebilir.
11:00’de meyve veya lifli bisküvi veya kuru meyve tercih edilebilir

Öğle: Protein ağırlıklı besinler terch edilebilir. Balık, ton balığı, tavuk, hindi eti veya bonfile alınabilir, posa karışımları ile desteklenebilir (Sebze çorbası-salata-sebze tabağı-sebze suyu-meyve suyu gibi )

Öğlene kadar mutlaka 1 litre su tüketmeye çalışılmalı!

İkindi: Yoğurt veya ayran veya süt tüketilebilir. Bunlar dışında kuru meyve veya taze meyve veya çavdar ekmeğine peynirli sandviç alınabilir.

Akşam yemeğine kadar ortalama 1,5 litre su içilmelidir

Akşam: Akşam yemeği çok geç saatlerde yenecekse, sindirimi kolay, mide çıkış hızı yüksek olan besin çeşitlerinin seçilmesi gerekiyor. Örneğin çorba, hafif pişirilmiş gaz yapmayacak sebzeler, akdeniz yeşillikleri, kefir gibi besinler tercih edilebilir. Bazen beyaz et (az yağlı balık türleri, ton balığı) tercih edilerek yanında akdeniz yeşillikleri tüketilebilir.

Akşam yemekleri saat 21:00’e kadar yenmiş oluyorsa 22:00-22:30 gibi 1 meyve veya kuru meyve tercih edilebilir.

Başarılı ve sağlıklı olmanın sırrı

• Gün içinde, kaliteli oksijen kullanımı ile birlikte su (H2O) tüketimi dengelenmelidir. Sabah 5’ten itibaren metabolizma çalışmaya ve enerji yıkımı artmaya başlar. Dolayısı ile sabah kalktığımızda hipoglisemi ile uyanmamız kaçınılmazdır. Bu durumda mutlaka öncelikle kan şekerimizi dengelemeli ve beyni mutlu etmeliyiz.
• Temiz havayı içimize çekerek derin nefes alıp vermeyi unutmamalıyız.
• Fırsat buldukça mutlaka egzersiz yapmalıyız.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s