Sağlıklı Kaçamaklar
Mevsim geçişleri ile bireylerde bazı hormonal değişimler olabiliyor. Bu değişimler ile birlikte iştah artışı ortaya çıkıyor. Bu yüzden mevsim geçişlerinde beslenme alışkanlıklarını gözden geçirmek gerekiyor. Bu dönemde kilo dengenizi korumak için şunları yapabilirsiniz:
saglikli-kacamaklar-2

 


Az az sık sık yemeye çalışın.


Gün içerisinde 3anave 3 ara öğün olmak üzere en az 6 öğün beslenmeye çalışın.
 


Hava değişimi nedeniyle oluşabilecek ödem şikayetlerini engellemek için az tuzlu beslenmeye özen gösterin.
 


Düşük karbonhidratlı beslenmeye dikkat edin. Glisemik indeksi düşük beslenme programları bu anlamda önemlidir.


Pirinç, beyaz ekmek, beyaz makarna, çay şekeri, bal gibi gıdaların yerine bulgur, tam tahıllı ekmek, esmer makarna ve esmer pirinç tercih edilmelidir.

 

 

 

 


Vücudumuzdaki sıvı dengesini normal düzeylerde tutmak için bu dönemlerde 10-12 bardak su içilmesine özen gösterilmeli.
 


Kabızlık şikayeti bu dönemde karşımıza çıkabilecek önemli bir sorun.


Kabızlık problemleri olan bireylerin sıvı tüketimini arttırmalarını ve kayısı kompostosu veya kuru kayısı gibi kuru meyveleri tüketmelerini öneririz.
 


Mevsim geçişlerinde beslenme alışkanlıklarının değişmesiyle birlikte abur cubur ve yüksek kalorili yiyeceklerin tüketilme oranı da artıyor.


Bizim sağlıklı kaçamaklar olarak nitelendirdiğimiz bazı formülleri kullanarak, abur cuburdan uzak yaşayabilirsiniz.


Ana öğünlerin dışındaki ara öğünlerde sağlıklı küçük aperatifler hazırlayabilirsiniz.
 


Örneğin 3 adet kuruyu kayısı ve bir adet ceviz
 


Yarım simit ve ayran
 


Meyveli yoğurt veya küçük kepekli sandviç
 


İki etimek ve beyaz peynir
 


Tenis topu büyüklüğünde meyve veya 1 avuç fındık veya badem


Hava değişimleri ve mevsim dönüşümleri bireylerde ruhsal anlamda da psikolojik değişimler yaratabilir.
Bu anlamda bireylere sakin olmaları, kısa sürede alınan veya verilen, kiloların daha kolay geri alınabileceğini; bu yüzden sağlıklı beslenme programı ile ideal kilo ağırlıklarına kavuşabileceklerini anlatırız.
Ancak bunun için hızlı önlem almak önemlidir.
Verilen veya alınan kiloların vücutta alışkanlık oluşturmamasına dikkat edilmelidir.


Hava değişimleri ve mevsim dönüşümleri bireylerde ruhsal anlamda da psikolojik değişimler yaratabilir.
Bu anlamda bireylere sakin olmaları, kısa sürede alınan veya verilen, kiloların daha kolay geri alınabileceğini; bu yüzden sağlıklı beslenme programı ile ideal kilo ağırlıklarına kavuşabileceklerini anlatırız.
Ancak bunun için hızlı önlem almak önemlidir.
Verilen veya alınan kiloların vücutta alışkanlık oluşturmamasına dikkat edilmelidir.

Mevsim değişimlerinde tatlı yeme krizlerinin oluşmaması için gün içinde şeker dengesinin iyi ayarlaması gerekiyor. İnsülin salgısındaki ani yükselmeler ve düşmeler bu dürtülerin krize dönüşmesine neden olabiliyor.
Bu yüzden aç kalmamaya ve düşük glisemik indeksli besinlerle beslenmeye dikkat edilmesi önem taşıyor.
Tatlı ihtiyacını baskılayabilecek bir tarif ise; bir kase yoğurt ile bir meyve karıştırılabilir bu karışımın içine bir tatlı kaşığı yulaf ve biraz tarçın ilave edilebilir.
Bu karışımın buzdolabında 5 ile 10 dakika bekletilerek tüketilebilir. Bu tarife benzer özel sütlü tatlı ve meyveli tatlılar; tatlı krizlerinin masum şekilde sonlanması için iyi alternatifler olabilir.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s